Amanat Penulis:

Semua kandungan dalam blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ adalah hak cipta terpelihara.. Sebarang copy paste tanpa keizinan penulis adalah dilarang sama sekali dan termaktub dalam Akta Hak Cipta Terpelihara.. Semua kandungan dalam blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ ini adalah luahan hati serta omongan penulis sahaja..Kalau bosan, jangan baca.. Apapun, terima kasih kerana sudi menjengah ke blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ ni.. Syukran jazilan wa marhaban bikum...

Dates To Remember!

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, February 2, 2009

Aku & Kereta

Laluan dari rumah ke kampus pasti akan melalui satu sekolah memandu..(uik..await skema sgt ayat neh..)..Hurm..kalo lalu, kompem leh tengok student yang tengah belajar memandu..Takut2 nak bagi signal..Nak potong garisan..Terlupa nak brek kat selekoh..PEndek kata, macam2 ragam lah leh tengok.. Kadang2, tengah drive pun saya leh tergelak sorang2..kelakar tengok ragam2 diorang neh..Agak2nya saya dulu pun cam tu jugak kot..Haha..

Petang tadi , lepas kelas, saya balik umah dulu...Hari ni, saya bawak perlahan daripada biasa..Saje..Nak amik udara panas..Hahaha...Tu pasal la bleh terimbau kembali masa nak amik lesen kete dulu2 tu..Ni gara2 orang yang duk belajar memandu ada di depan saya lah neh..huhu..

Dulu, masa nak amik lesen kete, saya selalu je fikir.."Hurm..boleh ke aku drive sorang2 nanti..?" "Berani ke aku nak drive?" " Bleh ke aku nak masuk parking kat kawasan bandar nanti..?" Pendek kata, sume soklan2 tu leh di katakan negative thinking lah..xpercaya pada diri sendri..xyakin..

Tergelak pun ada bila teringat balik..Kerana kedegilan diri ni lah saya dapat lesen kereta..BErani lawan cakap JPJ yang jadi examiner ari tu..Hahaha..Mujur dia xmarah..Mujur jugak dia xbagi sy fail..Lain yang disuruh, lain yang dibuat..Hoho..

Sekarang ni, rasa cam xpercaya je sebenarnya..Dulu, masa nak amik lesen tu, macam2 yang difikirkan..sumenya negative thinking ( mcm kat atas tu..)..Tapi bila kenang balik, " Aku boleh buat!!".. dulu, takut nak drive kete sorang2..tapi sekarang ni, kul 12 @ kul 1 pagi, masih lagi drive kete..Oh...Dah la sorang2..(Oh..biaq betui hang..Huhu..)..Percaya atau x, saya berjaya mencabar diri sendiri untuk melawan segala negative thinking sebelum neh..

Macam2 benda dah saya lalui..Ada yang menakutkan..ada yang best..hahaha...salah satunya, kul 12 tgh malam masa tgh drive, dikepung oleh 2 buah kete...hurm..debar gak ah..maklum lah, tengah drive sorang2 masa tu...Penah 2-3x gak ah saya hampir excident ngan lori..Memang fobia giler ngan lori neh..EEiiiiiuuuuuuuuu.....Alhamdulillah..mujur xde ape2..

Bila teringat balik, betul gak apa yg ayah cakap dulu.. Pengalaman yg mematang kan kita untuk menghadapi masa akan datang.. Masa belajar bawak kete dulu, masih xcukup pengalaman..Xtau selok belok tentang jalan dan kerenah2 penggunanya..Bila dah sentiasa bawak camni, baru faham maksud ayah dulu..Huhu..(lambat betul la catch up..ish3)

Apepun, pada driver2 kat luar sana..Memandulah dengan cermat dan berhemah..Ingat orang yang TERSAYANG... daa~~ ^_~

p/s: Ikut kiri kalo tidak memotong..PEace!!! :D

1 comments:

norsaritanaini said...

hahahhaa...sama cam akak la oneiezz..selalu pikir cam tu jugak...takuttt giler time nk amik test...dpt plak jpj garang..hampehhh jer dia...2 kali kena amik test jalan raya...dua2 ngn dia lak tu..seb baik kali kedua lulus...hehehe...


Related Posts with Thumbnails