Amanat Penulis:

Semua kandungan dalam blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ adalah hak cipta terpelihara.. Sebarang copy paste tanpa keizinan penulis adalah dilarang sama sekali dan termaktub dalam Akta Hak Cipta Terpelihara.. Semua kandungan dalam blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ ini adalah luahan hati serta omongan penulis sahaja..Kalau bosan, jangan baca.. Apapun, terima kasih kerana sudi menjengah ke blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ ni.. Syukran jazilan wa marhaban bikum...

Dates To Remember!

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 11, 2010

Mom's Love..

Salam..

Sengaja saya tak post any entry yg berkaitan Mother's Day sebelum ni.. Bukan saya xmenghargai orang yg telah banyak berjasa dan berkorban untuk saya, tapi bagi saya, segala pengorbanan yang beliau lakukan tidak mampu untuk ungkapkan.. Tiada perkataan yang mampu menyamai apa yang telah beliau korbankan untuk anaknya..

Bagi saya, semalam bukanlah hari IBU.. kerana bagi saya, setiap hari adalah hari ibu.. Bukan pada hari tu je untuk kita sambut dan appreciate apetah lagi untuk kasi hadiah.. Apakah kita perlu tunggu pada hari tu je untuk kita bagi our suprise gift? Apakah pada hari tu je untuk kita hargai segala pengobarnan beliau untuk kita? Apakah pada hari tu je untuk meminta maaf padanya? TIDAK.. Bukan pada hari itu.. Bukan pada hari semalam..

Ingatlah kawan2, SETIAP HARI adalah HARI IBU.. Jangan kita hanya menunggu tibanya detik tersebut untuk mengungkapkan kata2 cinta buat insan yang banyak berkorban untuk kita.. Jangan hanya menunggu detik tersebut untuk memberikannya satu kejutan hadiah.. Andai hari tersebut tidak sempat untuk beliau rasai, pasti kesalan yang menemani kita sepanjang hidup..

To all my readers, followers and bloggers, MAAF andai ada yang terasa dengan entry kali ni.. Cuma saya hanya terdetik di hati untuk menulis setelah melihat hampir kebanyakkan antara kita menunggu hari tersebut untuk mengungkapkan rasa cinta terhadap ibu kita (dan ada di antaranya menunggu hari tersebut untuk memberi kejutan hadiah..)..

Ingatlah teman, dalam ISLAM, setiap hari adalah hari ibu.. Ambillah ikhtibar darinya.. Sedangkan kasih ibu sepanjang hayat, maka kasih kita juga untuk beliau sepanjang hayat.. Tiada kata yang mampu menyamai segala pengorbanan yang beliau lakukan untuk kita.. Dan tiada specific hari untuk menghargai ibu kita..

Semoga Allah memberikan kesihatan yang baik buat ibu kita dan mampu untuk kita membahagiakannya sebagaimana beliau membahagiakan kita... InsyaAllah..

Kat bawah ni ada gambar sebenar yang berlaku di CHINA..( Ilustrasi kartun dan gambar yang sebenar)

Kasih ibu hingga ke titisan nafas terakhir..

Ilustrasi kartun

Gambar sebenar baby tersebut. Ibunya gagal diselamatkan..



Wassalam..

p/s: bagi saya tiada ungkapan yang mampu diungkapkan.. hanya air mata sebagai jawapannya.. Semoga Allah mengurniakan beliau kesihatan yang berpanjangan..Amin..

0 comments:


Related Posts with Thumbnails