Amanat Penulis:

Semua kandungan dalam blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ adalah hak cipta terpelihara.. Sebarang copy paste tanpa keizinan penulis adalah dilarang sama sekali dan termaktub dalam Akta Hak Cipta Terpelihara.. Semua kandungan dalam blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ ini adalah luahan hati serta omongan penulis sahaja..Kalau bosan, jangan baca.. Apapun, terima kasih kerana sudi menjengah ke blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ ni.. Syukran jazilan wa marhaban bikum...

Dates To Remember!

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, March 28, 2011

Bila Hati Berlagu Kata Rindu~


Salam..

Saya nak berpuitis berpujangga, saya bukanlah seorang yg berseni sastera.. Cuma, kadang2, bila hati menyanyi dan berlagu rindu, terasa sayu je dalam hati..

Dulu, saya pernah menjadi seorang perindu.. Kemudian saya resign tugas tu..selama beberapa bulan saya menjadi seorang pembenci..walaupun jauh di sudut hati, saya sebenarnya masih lagi seorang perindu.. dulu..sy pernah berjanji dengan diri sendiri..saya dah tak nak jadi seorang perindu.. cukup beberapa kali saya jadi seorang perindu.. hati saya dah berbisik kata penat.. hati jugak dah berbisik kata untuk mengalah..dan tekad saya masa tu, memang saya dan nak berhenti jadi seorang perindu..

Tapi, kata hanyalah kata..yang hanya berbisik dalam hati..akhirnya, untuk kesekalian kalinya, saya kini jadi seorang perindu kembali.. siapa kata jadi seorang perindu tu indah? tu suma dusta! seksa jadi seorang perindu..hati sentiasa sakit.. bukan sakit hati..tapi sakit kerana menahan rindu.. nak tampal plaster, bukannya hati ni berdarah.. nak letak iodin, bukannya hati ni luka.. cuma, hati terasa sakit.. sakit menahan rindu..



Tatkala sang pungguk menantikan rembulan jatuh ke riba.. begitu jua nasib seorang perindu.. menantikan sang hati mengusir kesakitan ni.. bilakah kesakitan ni dapat diubati? Oh hati..tenangkan dirimu di sini.. *sigh*


p/s: Mood merapu malam2 ari sebab terlalu merindu pd seseorang.. huaaaaaaaaaaaaaaa....chup2..windu kamooo~ T__T








0 comments:


Related Posts with Thumbnails