Amanat Penulis:

Semua kandungan dalam blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ adalah hak cipta terpelihara.. Sebarang copy paste tanpa keizinan penulis adalah dilarang sama sekali dan termaktub dalam Akta Hak Cipta Terpelihara.. Semua kandungan dalam blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ ini adalah luahan hati serta omongan penulis sahaja..Kalau bosan, jangan baca.. Apapun, terima kasih kerana sudi menjengah ke blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ ni.. Syukran jazilan wa marhaban bikum...

Dates To Remember!

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 4, 2008

Bebas..


Haha..Bebas? ape yg Bebas? parti Bebas?? oh tidakkk...xde kaitan langsung dengan parti politik ye..Tadi,sy tengok video kat youtube..Betapa bahagianya burung yg dapat terbang bebas..Manusia? Manusia pun ada jugak bebasnya..(tp bukan pergaulan bebas lah ye..hahaha..)..sebenarnya,ari ni,terdetik dalam diri saya utk bercakap tentang bebas..Atau setelah ditambah dengan tatabahasanya, jadi KEBEBASAN..


Terdetik di hati saya utk meniti blog2 yg tersadai di tepi blog saya ni..Ye lah..Letak link dia..tp ade sesetengahnya, sy x jenguk pun..cuma certain2 blog je yg sy jenguk..Cuma sy terperasan ada 1 post yg memberi respon positif drp posting2 sy sebelum ni..Berbanyak2 terima kasih diucapkan kerana sudi menjenguk blog SeCreTo in Da HouZe ni..mekasihhh..(cara bacaan cam AllyCat yer..) ^_~


Mula2 skali, maaf ditujukan kepada semua pihak andai ada yang terasa..Jari yg mengetuk keyboard ni berbunyi berdasarkan apa yang terlintas di fikiran sahaja..Sy teringat dalam Perlembagaan Persekutuan kita ada memberikan Kebebasan kepada rakyatnya termasuk lah jugak kebebasan utk Bersuara..(ye lah..rakyat negara sendiri..mesti kena tau kan tentang perlembagaan neh..hahhaa..)..Jadi apa salahnya kalo sy bersuara..Bersuara dalam blog je..Sudah memadai utk melunaskan rasa di hati..


Apepun, post2 tersebut sy telah removekan dr blog ni demi keamanan semua..Remove post tersebut bukan bermakna pengecut..Remove post tersebut juga bukan bermakna "Lempar batu, sembunyi tangan.."..Tapi sy removekan post tersebut demi "Peace No War!"..Hahaha.. bak kata Hang Tuah: " Takkan Melayu Hilang di Dunia..".. Jangan berundur sebelum berlawan..(ceh..ayat..ntah ape kaitan ayat hang tuah pun xtau..hua3)..Jadi, pendek kata, sy removekan post2 tu demi keamanan..


Apepun,kepada semua pihak yg terlibat, maaf andai ada yg terasa..Bersuara demi kebenaran..Bersuara demi mencelikkan keadaan..Bukan dalam keadaan coercion..Bukan juga dlm keadaan duress..Tapi dalam berkeadaan voluntary..

sekian, mekasih...


"Peace No War.." ^_^

0 comments:


Related Posts with Thumbnails