Amanat Penulis:

Semua kandungan dalam blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ adalah hak cipta terpelihara.. Sebarang copy paste tanpa keizinan penulis adalah dilarang sama sekali dan termaktub dalam Akta Hak Cipta Terpelihara.. Semua kandungan dalam blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ ini adalah luahan hati serta omongan penulis sahaja..Kalau bosan, jangan baca.. Apapun, terima kasih kerana sudi menjengah ke blog ~DuNia CinTa LoLiPoP~ ni.. Syukran jazilan wa marhaban bikum...

Dates To Remember!

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 1, 2008

Hujan..


hahaha...hujan = banjir.. 2 benda yg paling sy suka...hari ni, sepanjang ari ujan turun..dah la lebat..sepanjang sy duk kat rumah sy ni, xpenah lagi sy tgk sawah padi yg terbentang luas tu jadi cam laut..fuh..best2..hahaha...

ari tu gi teman ayah pasang pukat..td ayah angkat pukat tu,dapat lebih kurang 5-6 ekor jugak ah ikan puyu..huhu..bagi sesiapa yg minat ikan darat,mmg menjadi kesukaan lah ikan tu tp bagi sy,erkk...soriii..sy xmakan ikan darat..sy makan ikan laut dlm je..hahahahah...

ptg td lak, asalnya nak gi tgk kucing je..pastu saje je la lalu kat tgh2 ujan tu..walhal tmpt yg xkena ujan ade je..haha..pastu terasa best la plak...lalu lagi kat tgh2 ujan tu..alih2, smua basah kuyup..hua3...syok giler main ujan..dekat sejam lebih gak ah main..sampai terketaq badan neh..

pastu, gi tgk tepi2 umah..ayark..banjir..umahku naik air smpai kat buku lali..huhu..ala..biasalah..air ujan yg bertakung sbb xleh nak ngalir..sbb pe xleh ngalir? sbb ayah wat pagar lupa nak wat lubang utk air hujan..hahahaha...lawak2..

apepun, musim hujan memang musim yg ditunggu2 oleh sy...ye lah..bila ujan camni, leh main ujan..bila main ujan, leh hilangkan duka lara dalam hati ni...hurm..bak kata orang, kalo kita nangis dalam hujan skalipun,orang xkan tahu kan yg sebenarnya kita sedang nangis..huhu..Ala..Allahyarham Sudirman pun ada nanyi lagu hujan kan..salah satu lirik dia yg sy suka dalam lagu tu kat bahagian ni... " Hujan yang turun bersama air mata..Bersama pedih, bersama rindu...Kau datang dan kau pergi jua..Rindu lagi..." ^_^

k,chawww dulu..sok nak main ujan lagi..huhu..daa~~






p/s: walaupun sy suka hujan tp xbermakna sy suka kumpulan HUJAN tau..hahahaha..

2 comments:

norsaritanaini said...

syok nyer mandi ujan..dah lama tul tak buat perangai kanak2 tuh...haha...

oNeiEzZ said...

hahaha..betul tu kak..memang best main ujan..tp ari ni panas terik la plak..huhu..


Related Posts with Thumbnails